مصاحبه آرشیو خبر ها
كریستیانو رونالدو: بوفون 5 ستاره است!

كریستیانو رونالدو: بوفون 5 ستاره است!

 

كریستیانو رونالدو فوق‌ستاره پرتغالی یوونتوس كه روز دوشنبه برای دریافت جایزه ویژه روزنامه Marca به مادرید سفر كرده بود، پس از دریافت جایزه «اسطوره ماركا» در گفتگویی از انگیزه‌های فراوانش پس از پیوستن به یووه و تلاش برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا همراه با این تیم صحبت كرده است.

 

ترك كردن رئال‌مادرید بعد از سالها حضور در این باشگاه و حضور به لیگی متفاوت همچون سری A و پیوستن به هم‌تیمی‌هایی كاملاً جدید، آنهم در سن 33 سالگی تصمیمی آسان نبود. فتح اسكودتو، سوپركوپا ایتالیا با یووه و سپس قهرمانی با پرتغال در لیگ ملت‌های اروپا سه جامی بودند كه تنها در عرض یك سال موفق به كسب آنها شدم. اتفاقاً به همین دلایل معتقدم كه یكی از بهترین فصل‌های فوتبالی‌ام را در یوونتوس گذارندم.
هرچند می‌دانیم رقابت در لیگ قهرمانان اروپا همیشه دشواری‌های خاص خودش را دارد اما تمام تلاش‌مان را برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا انجام خواهیم داد. نباید فراموش كرد كه تنها یك تیم موفق به كسب این جام خواهد شد؛ امیدوارم آن یك تیم یوونتوس باشد. بارسلونا را نگاه كنيد؛ آنها در 5 سال گذشته پول‌هاي زيادي را در بازار نقل و انتقالات سرمايه‌گذاري كرده‌اند. يووه نيز بايد تا جايي كه امكان دارد به خوبي تقويت شود. قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا به عوامل مختلفي بستگي دارد: به قرعه‌ها، اتفاقات، لحظه‌ها، مصدوميت‌ها و حتي شانس. راستش برای كسب دوباره این جام حساس نیستم و بیشتر سعی می‌كنم با آرامش در كنار سایر هم‌تیمی‌هایم روز به روز بیشتر تلاش كنیم و در صورت ناكامی در قهرمانی برای كسب آن در سال بعد بجنگیم. می‌دانم كه یووه بالاخره روزی فاتح این جام خواهد شد.
از عملكردم در نخستين فصل حضورم در يوونتوس دفاع مي‌كنم و از آزادي‌هايي كه در خط حمله يووه در اختيار دارم كاملاً راضي هستم. در يوونتوس كاملاً در خدمت تيم و تاكتيك‌هاي سرمربي هستم؛ وظيفه دارم فضاها را بپوشانم، حفظ توپ كنم، گل بزنم و ... چيزي شبيه به همان وظايف كه در رئال‌مادريد بر عهده داشتم.
بوفون يكي از بازيكناني است كه همواره او را تحسين كرده‌ام. بارها با هم در رقابت‌هاي مختلف رو به رو شده‌ايم. از اينكه با هم همبازي شده‌ايم بسيار خوشحاليم و اين موضوع را به يكديگر گفته‌ايم. فعلاً فرصتي دست نداده تا با او در مورد ليگ قهرمانان اروپا صحبت كنم. معتقدم او و كاسياس بهترين دورازه‌بان تاريخ فوتبال جهان بوده و هستند. از بازي كناز او بسيار خوشحالم؛ بوفون يك مرد 5 ستاره است.
بازيكنان يووه بسيار با هم متحد هستند و رفتارشان با يكديگر عالي است. آنها ذاتاً صدرنشين و قهرمان هستند و اين ويژگي آنها با بسياري از تيم‌هاي ديگر متفاوت است. طبيعتاً با بازيكناني كه به زبان پرتغالي و اسپانيولي صبحت مي‌كنند راحت‌تر مي‌توانم حرف بزنم اما با اين همه با تمام بازيكنان يووه دوست شده‌ام.
باور نمي‌كنم من نقشي در تصميم نهايي دلخيت براي آمدن به يووه داشته باشم. جمله‌اي كه در ديدار فينال به او گفتم بيشتر يك شوخي بود. هرگز دخالتي در خريدهاي باشگاهي كه در آن بازي مي‌كنم نداشته و نخواهم داشت. با اين حال از اينكه او به تورين آمد خوشحالم. او علي‌رغم اينكه 19 ساله بودن اما بازيكن بسيار با استعدادي است.
تيم‌هاي بزرگ هميشه قهرمانان بزرگ نيز هستند. رئال‌مادريد تيم بزرگي است، سرمايه‌گذاري زيادي در تابستان انجام داده و بازيكنان جديد خوبي را جذب كرده است و مطمئناً فصل فوق‌العاده‌اي را نيز در پيش خواهد داشت. اوضاع ما در يووه نيز خوب پيش مي‌رود؛ خريدهاي بسيار خوبي داشته‌ايم و به خوبي تقويت شده‌ايم. در كنار همه اينها نيمكت قدرتمندي نيز در اختيار داريم.
اگر بگويم دلم براي مارسلو تنگ نشده دروغ گفته‌ام. او از بودن در مادريد راضي و خوشحال است. مارسلو پسري سرزنده و دوست‌داشتني و يكي از دوستان نزديك من در دوران حضورم در رئال به حساب مي‌آمد.
رسانه‌ها مدعي‌اند كه نيمار اين روزها در حال مذاكره براي پيوستن به رئال، بارسا و يووه است. خبرهاي اينچنيني كار هميشگي مطبوعات است؛ آنها در فكر فروش بيشتر هستند. نيمار بازيكني فوق‌العاده است. اميدوارم او به باشگاهي برود كه در آن خوشحال و راضي باشد؛ تيمي كه بتواند فوتبالش را با بهترين كيفيت در آن ارائه كند. اين تمام آن چيزي است كه براي او مي‌خواهم. با اين همه فكر مي‌كنم نيمار در پاريس خواهد ماند!
به هيچ وجه نگران سن و سالم نيستم. از لحاظ فيزيكي هيچ مشكلي احساس نمي‌كنم؛ اما از تأثيرات و نقش عوامل روحي و رواني در آينده ورزشي‌ام خبر ندارم. شخصاً اميدوارم تا 40 سالگي هيچ اتفاقي نيافتد و به فوتبالم ادامه دهم. اما اگر اتفاقي نيز افتاد و يا احساس كردم كه بايد از فوتبال خداحافظي كنم سخت نخواهم گرفت. بالاخره همه چيز يك آغاز و يك پايان دارد و قرار نيست كريستيانو تا هميشه جاودان باشد. در حال حاضس احساس مي‌كنم بسيار قوي هستم و مي‌خواهم برنده و قهرمان باشم.
نمی‌دانم به ششمین توپ طلایم می‌رسم یا نه اما مهم‌ترین چیز برایم این است كه دوران ورزشی‌ من به بهترین شكل ممكن سپری شد. انتقال به یوونتوس به من انگیزه‌های جدیدی داد؛ حقیقتاً به تغییر نیاز داشتم. افتخارات دوران ورزشی‌ام مرا اشباع نكرده و من همچنان تشنه كسب موفقیت‌های بیشتر هستم. دوست دارم تا جایی كه ممكن است با موفقیت‌های مضاعف مسیرم در فوتبال را دنبال كنم.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: